Bacağa vuran her ağrı fıtık mı? Meraljia parestetika belirtileri ve tedavisi.

Bacağa vuran her ağrı ve uyuşma bel fıtığı kaynaklı değildir. Meraljia parestetika (MP), yan uyluk ağrsı ve duyu kaybına neden olabilen bir sinir sıkışmasıdır. MP, bel  ve omurga patolojisi gibi daha yaygın tanılarla ilişkili benzer belirtiler ve semptomlar üretir. Bel ağrılarına benzer ağrı oluşmaktadır.Tanısı bel fıtığı ile karışabilmektedir. Hastalar telefon titreşimi gibi yaygın ağrı olarak tanımlamaktadır.

Semptomlar

• Dış uylukta yanma, batma veya “iğne” hissi
  • Uyuşma
  • Karıncalanma

Görülme Sıklığı

30’lu ve 40’lı yaşlarda ve erkeklerde kadınlara göre daha yaygın olarak görülen bir rahatsızlıktır.

Meralgia Paresthetica hastalığı sebepleri

Çeşitli araştırmacılar,çeşitli spor ve fiziksel aktivitelerde MP’nin oluşmasını bildirmişlerdir: jimnastik, beyzbol, futbol, ​​vücut geliştirme ve yorucu egzersizler neden olabilmektedir.Obezite,hamilelik, kot pantolon, askeri zırh ve polis üniformaları gibi sıkı giysiler, emniyet kemerleri, doğrudan travma , kas spazmı, skolyoz, illiakus hemotomi ve bacak uzunluğu değişiklikleri neden olabilmektedir. Bildirilen metabolik faktörler arasında diyabet, alkolizm ve kurşun zehirlenmesi de sayılabilir.

Tedavisi

Cerrahi tedavi ve cerahi olmaya tedaviler olarak ikiye ayrılır. Cerrahi tedavi en son olarak yapılmaktadır. Cerrahi olmayan tedaviler arasında fizik tedavi, manuel tedavi, kinezyotape bantlama tedavisi, enjeksiyonlar, ağrı kesiciler yer almaktadır.

Aktif bırakma teknikleri , kalça için mobilizasyon / manipülasyon, kaslar için miyofasiyal tedavi, inguinal ligamanın friksiyonu, kalça ve pelvik kaslar için germe egzersizleri ve kuvvetlendirme egzerzileri etkindir. Bu tedaviler kanıta dayalıdır ancak bununla birlikte, bu müdahalelerin daha fazla değerlendirilmesi için daha kontrollü çalışmalara ihtiyaç vardır.

Elektroterapi uygulamaları olarak TENS kullanılması ağrı da azalmaya neden olmaktadır.

Bilimsel çalışmalar kinezyotape (KT) uygulandıktan sonra hastaların semptomlarının azaldığını göstermektedir. KT, lenfatik ve vasküler akışı arttırmaya, ağrıyı azaltmaya, normal kas fonksiyonlarını arttırmaya, propriyosepsiyonu artırmaya ve olası eklem bozukluklarını düzeltmeye yardımcı olmaktadır.

Tavsiyeler

Kilo kaybı, dar pantalon ve kıyafet giymemek, kemer kullanmamak olası sinir basısını azaltabilir.

Manuel terapi, bantlama ve egzersiz uygulamaları için fizyoterapiste danışın sağlıklı kalın.

Kaynakça